Kelių direkcija žada daugiau greičio matuoklių, prioritetas – piktžaizdė prie „Megos“

 

Šiemet keliuose išjungus momentinius greičio matuoklius, Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) vadovas Vitalijus Andrejevas žadėjo, kad valstybiniai keliai be greičio kontrolės ilgai neliks. Jis taip pat pristatė artimiausius direkcijos planus. Daugiausia dėmesio šiemet bus skiriama vadinamajai „Megos“ sankryžai ir naujo tilto prie „Megos“ Kaune statybai.

Šalyje padaugės greičio matuoklių

Spaudos konferencijos metu LAKD vadovas patikino, kad planuojama įrengti 100 vidutinio greičio matuoklių ir 70 stacionarių.

Paklaustas, kodėl šiemet išjungus visus valstybiniuose keliuose esančius stacionarius greičio matuoklius vėl planuojama juos įrengti Lietuvos keliuose, V. Andrejevas patikslino, kad naujieji stacionarūs greičio matuokliai atliks daugiau funkcijų – rinks statistinę informaciją apie eismo srautus, taip pat galės nustatyti kitus Kelių eismo taisyklių pažeidimus, pavyzdžiui, fiksuos automobilius, kurių techninė apžiūra jau nebegalioja.

Nuspręsta daugiau dėmesio skirti vidutinio greičio matuoklių sistemai. V. Andrejevas teigė, kad jie efektyvesni ir pigesni, lyginant su stacionariais greičio matuokliais. Jis akcentavo, kad vidutinio greičio matavimo sistemos leidžia efektyviau sumažinti greitį gyvenvietėse, pavyzdžiui, prie mokyklų.

Dalis greičio matuoklių keliuose bus įrengta jau šiemet, o visus numatytus matuoklius keliuose planuojama įrengti iki 2020-ųjų metų pabaigos.

Prioritetas – žvyrkeliai ir probleminė vieta Kaune

Šiemet didelis dėmesys bus skiriamas žvyrkelių asfaltavimui. Tam numatyta 128 mln. eurų. Tuo metu eismo saugumo gerinimui bus skirti 5 mln. eurų, pėsčiųjų perėjoms 3,3 mln. eurų, kitoms priemonėms – 3,6 mln., o bendradarbiavimui su savivaldybėmis bus skirta 15 mln. eurų.

Kalbėdamas apie prioritetinius darbus, V. Andrejevas akcentavo, kad daugiausia dėmesio bus skiriama vadinamajai „Megos“ sankryžai ir naujo tilto prie „Megos“ Kaune statybai. Dar vienas prioritetinis projektas – Akademijos sankryžos rekonstravimas.

V. Andrejevas, kaip vieną svarbiausių šiųmetinių darbų, įvardijo ir maždaug 11 kilometrų kelio ruožo Šilalė – Šilutė rekonstrukciją. Taip pat bus rekonstruotas ir šiame kelyje esantis kelias per Šyšos upę.

Paklaustas apie Rusnės estakadą ir už jos einantį kelią, V. Andrejevas patikino, kad visi numatyti darbai vykdomi ir bus įvykdyti.

Baudė klojusius nekokybišką asfaltą

Praėjusiais metais LAKD nepašykštėjo baudų. Po kelių kokybės audito už mažesnį paklotą asfalto kiekį baudos siekė 167 tūkst. eurų, o už nekokybišką asfaltą skirta beveik 250 tūkst. eurų baudų. Tuo metu už laiku neatliktus darbus pateiktų delspinigių suma siekė net 2,78 mln. eurų.

V. Andrejevas džiaugėsi, kad už mažiau lėšų praėjusiais metais pavyko nuveikti daugiau darbų. Pavyzdžiui, per 2018–uosius metus LAKD įgyvendino 462 projektus už 485 mln. eurų. Tuo metu 2017-aisiais buvo įvykdyta 35 projektais mažiau, nors išleista buvo daugiau – 499 mln. eurų. Jis pasakojo, kad šiemet projektų įgyvendinimui skirta 563 mln. eurų., tačiau ši suma dar gali kisti.

V. Andrejevo teigimu, daugiausiai – 65 mln. eurų pavyko sutaupyti per rangos darbų viešuosius pirkimus. 

Lrt.lt

Taip pat skaitykite:

Nuorodų sąrašas

Nuorodų sąrašas

Powered by BaltiCode